Sunday, July 2, 2017

kenangan yang terindah

Tersenyum, aku scroll gambar gambar kita, gambar gambar kau. Ke mana pergi semua kenagan kenangan tu?

Sesal yang aku lalui, tak payah cakap lah. Memang menyesal sangat sangat. Menyesal sebab membuat keputusan terburu-buru, menyesal sebab terlalu mempercayakan orang, menyesal sebab tak try untuk faham kau.

Banyak sangat salah yang aku dah buat. And I bet kau takkan maafkan aku sampai bila bila. Macam macam aku try untuk dapatkan kau balik, macam macam effort aku dah buat. But it seems like kau nak pandang aku pun kau taknak, jijik sangat aku ni di mata kau. Benci sangat kau dekat aku.

Kini aku menyesal, aku baca conversation lama.. aku tengok gambar lama. Aku menangis semalaman.. hidup aku tak tenang, tak sempurna.. tak macam dulu. Aku hilang permata.. permata yang aku sayang. Kau lah yang aku sayang..

"About 2 years ago, we started talking. You liked me, aku selalu dpt rasakan benda tu. Aura kau lain. Kau sukakan aku, kau usaha nak dptkan aku. Pagi petang kau tnya khabar. Dan yg peliknya, nak kenal balik tu tak lama, tak kaku, kita borak macam dah kenal 10 tahun. Walhal kenal dh lama, tapi tk pernah berckp mcm ni, mcm kita tahu isi hati satu sama lain. Kau ada masa aku susah, masa aku senang, masa aku sedih, masa aku sakit hati. Aku berterus terang, aku mmg dh lama terjatuh. Tapi aku tknak rush. Bila ex aku dptkan aku balik, kau respect aku dan kau bagi aku space dgn ex aku. Masa aku berpisah dgn ex aku buat kali kedua, aku sedih tapi kau ada dgn aku. Kau dgr problem aku. Kau happykan aku. Aku tk takut nak survive, sebab aku ada kau. Kita kenal each other through whatsapp je but it make a big difference to me. Sebelum aku bersama dgn kau, aku pernah ckp kt diri aku; bila aku dh dpt kau, aku takkan lepaskan kau, aku akan sayangkan kau sepenuh hati aku, aku akan kahwin dgn kau, aku akan happy dgn kau. Kau la org pertama yg aku tk pernah confess tapi mungkin sebab kita dh tahu hati masing masing, we went on with it. Aku sangat selesa dgn kau. Dulu sayang kau lain, tapi to be fair dulu aku tk segila sekarang.. aku hnya gilakan kau sorg je. Aku igt lagi betapa nervousnya aku bila nak cerita psl kau dkt mak ayah aku. Buat kali pertama aku bgitau dorg aku dh ada teman lelaki.. aku bgitahu dorg aku nak kahwin dgn dia ni.. aku sukakan budak ni. Our dates have always been dalam senyap sebab zaman sekolah aku masih dalam bulatan tersendiri. Aku enjoy belajar dgn kau, aku enjoy ajar kau. Cinta aku terhadap kau makin lama makin melonjak. Makin lama makin sayang aku dkt kau.. makin lama makin aku tknak letgo kau. Takde siapa boleh tandingi kau. Kau sayangkan aku lebih dari segalanya. Aku cintakan kau lebih dari segalanya. Bila aku masuk belajar kau risau aku tkde masa utk kau, kau risau aku akan kenal dgn orang lain dn lupakan kau. Tapi all that tk pernah jadi sebab kau amik masa utk jumpa aku walaupun aku yg paksa. Kau amik masa nak lepak dgn aku, teman aku study, kenal kawan kawan aku. Kau lain, dan aku tergilakan kau lagi dan lagi. Masa aku start 2nd semester aku lalui ujian yg agak ketara. Sorang budak yg sangat kaya,yang ada segala galanya cuba utk dapatkan aku. Tapi sekali pun aku tk pernah buta dgn apa yg dia ada, dgn apa yg dia mampu which is almost segalanya. Dia ada semua, duit, kereta, rumah, future yang terang tp dia takda hati aku. Dia try la macam mana pun aku tetap buta, aku tetap nampak kau je. Aku tk pernah bgtau kau sebab aku thu kau akan sakit.. tapi masa birthday aku dia ajk aku keluar makan tpi aku tolak sampai dia paksa aku, aku gaduh dgn dia. Masa birthday aku dia spend beratus ratus dkt aku utk tambat hati aku tapi sikit pun aku tak pernah heran. Sebab aku ada kau, kau je yg aku nak. Masa aku pergi london, aku sedih nk tinggalkan kl walaupun utk masa lebih kurang 10 hari sebab aku akan berjauhan dgn kau, and who promised that i'll come back? Apa apa je boleh jd kat atas tu dan aku boleh hilang kau bila bila masa.. sampai aku tk enjoy holiday aku.. aku menangis tk dpt dgr suara kau. Baru 10 hari tpi ldr boleh bt aku gila. Masa aku start internship; aku still cari kau ami. Org tu still ws aku ajak keluar sampai paksa paksa aku, tp aku tk pergi sebab aku tk rugi apa apa. Aku ada kau. Tu je yg penting. Tp time internship jgk start segalanya. Aku mula busy, kau mula busy. Tapi aku tetap amik masa utk call kau setiap malam. Busy mcm mana pun aku still ajk kau keluar. Sampai satu hri kita gaduh sebab aku dh penat nak aturkan semuanya. Aku realized that selama ni AKU SORANG JE YANG USAHA. Aku realized segalanya.. tp dalam masa yg sama, sebabkan sayang, aku masih usaha. Aku masih pendam. Aku masih tahan semua sakit dan perit. Tapi aku jugak manusia. Aku jugak lemah. Aku tak tahan. Dan sebabnya bukan lah kerana org yg ada utk aku.. sebabnya ada lah kerana diri aku sendiri. Sampai bila.. aku tnya sampai bila aku nak sakitkan diri aku utk org yg tak? Sebabkan masih sayang, aku bertahan. Aku masih bg peluang. Aku tahu aku salah sebab hati aku lemah. Aku thu aku salah.. tapi kau kena tahu.. aku salah sebabkan kesalahan kau. I made the wrong move because of your wrong move. Tapi aku tknak salahkan kau.. kau mesti dh bnyk sakit sebabkan aku.. aku just realized that kita sebenarnya tk faham diri masing masing. Tak faham dan tknak faham. Tak kenal. Takda hati. Aku masih sayangkan kau ami. Kau lah org yang paling aku yang sampai aku berhari hari sakit sebabkan kau. Smpi aku buat benda bodoh. Aku masih nak kan kau walau apa yg terjadi.. tapi aku tahu semua dah terlambat. Aku sayangkan kau ami. Cuma kau tk pernah nampak benda tu."

No comments:

Post a Comment